News
Adamson E12/E218

Adamson przedstawia system Energia E12/E218

Port Perry, Ontario (Marzec 2014) – firma Adamson wprowadza na Rynek kompletny system touringowy E12/E218 jako oferta dla firm nagłośnieniowych oczekujących od systemu uniwersalności, szybkiego montażu oraz najbardziej wydajnej sekcji średni-wysokotonowej spośród istniejących na świecie rozwiązań.

„połączenie E12/E218 jest rozwiązaniem idealnym dla firm poszukujących uniwersalnego systemu liniowego oraz subwoofera, sprawdzających się zarówno w halach zamkniętych jak i na stadionach czy festiwalach plenerowych” – twierdzi James Oliver, dyrektor marketingu i sprzedaży w firmie Adamson.
„Zaprojektowaliśmy system, który jednego wieczora obsługuje plener z widownią na 20.000 słuchaczy, a drugiego stanowi dyskretne nagłośnienie sali teatralnej”.

„Oba moduły E12 oraz E218 posiadają zdolność przetwarzania ekstremalnie wysokich poziomów mocy, co zmniejsza konieczność używania dużej ilości sprzętu redukując całkowity koszt nagłośnienia”, dodaje James. „Nie istnieje bardziej uniwersalny zestaw w świecie systemów liniowych. Można go z łatwością podzielić na mniejsze kombinacje lub z powodzeniem użyć jako element większego systemu, opartego na przykład na modułach E15”.

Adamson stworzył trzy różne konfiguracje sprzętowe, które stanowią punkt wyjścia przy budowaniu własnego, dostosowanego do własnych potrzeb użytkownika systemu. Zestaw kompaktowy składa się z 16 modułów E12 oraz 8 modułów E218. Zestaw jest dedykowany do obsługi wydarzeń muzycznych z udziałem do 10.000 słuchaczy przy konfiguracji subwooferów zarówno w wersji stawianej jak i podwieszanej. Zestaw Performance to 24 moduły E12 oraz 12 subwooferów E218, będący idealnym kompromisem pomiędzy wydajnością a ilością wymaganych koncówek mocy. Najwyższy z zestawów to system High Performance składający się z 32 modułów E12 oraz 24 modułów niskotonowych E218. Zestaw można z łatwością dzielić na dwa systemy Compact.

Ostatnio zaprezentowany moduł E12 to 3-drożne źródło liniowe składające się z 2 przetworników 12-calowych z kewlarowymi membranami, 7-calowego neodymowego przetwornika z membraną kewlarową w sekcji średnio-niskotonowej  oraz wysokotonowego 4-calowego drivera ciśnieniowego połączonego z modułem współosiowym nowej generacji.

Zoptymalizowana komora akustyczna modułu wytwarza fale akustyczną o delikatnie zakrzywionym czole przy nominalnym rozproszeniu 1100 x 80. Skuteczność falowodów pozwala uzyskać zwiększone rozproszenie w poziomie bez poświęcania wydajności wysokich częstotliwości w dalekim polu.

Subwoofer E218 został stworzony jako para dla modułu E12. Składa się z dwóch przetworników 18-calowych ND18-S z powiększonym współczynnikiem wychyłu, opartych na kewlarowych membranach i neodymowych magnesach. Całość została zamknięta w obudowie typu band-pass. Zastosowane rozwiązanie pozwala zredukować radiację wsteczną modułu bez potrzeby konstruowania rozwiązań kardioidalnych.

Opatentowany system łączenia modułów Autolock™ pozwala osiągnąć 8-stopniowe rozproszenie pionowe. Pozycje kątów ustawiane są podczas spoczynku czterech modułów na wózku transportowym, przed podniesieniem systemu do ostatecznej wysokości.

David Dohrmann, inżynier wdrożeniowy dodaje: „pomijając bezapelacyjne aspekty techniczne jestem przekonany, że stworzyliśmy produkt o walorach brzmieniowych, jakich nie posiada żaden inny system. Jesteśmy dumni, że możemy go przedstawić użytkownikom, co niewątpliwie wprowadzi firmę Adamson na kolejny, wyższy poziom.”

Prezentacje demonstracyjne E12 oraz E218 odbyły się dotychczas w Orlando, Maksyku, Detroit i Chinach. Następnie system zawita do Hamburga, Francji i Korei.

Podczas tegorocznej edycji targów Prolight+Sound we Frankurcie na stoisku firmy Adamson będzie można uczestniczyć w prezentacji oprogramowania Blueprint 3D. Oprócz standardowych symulacji znanych z dotychczasowej aplikacji Shooter, nowy program pozwala stosować zaawansowane funkcje mapowania 3D, rozmieszać wiele wirtualnych mikrofonów pomiarowych w celu identyfikacji newralgicznych częstotliwości w danej przestrzeni oraz symulować wiele różnych ustawień samego źródła. Gotowe projekty z aplikacji Shooter można w prosty sposób importować do programu Blueprint w celu ich dalszej konfiguracji.

„Oprogramowanie jest niewiarygodnie szybkie, a konfiguracja systemu zajmuje dosłownie chwilę” dodaje Oliver. „Prezentacje aplikacji Blueprint będą odbywały się na bieżąco więc zachęcamy wszystkich do odwiedzenia naszego stoiska.”

Testy

Beyerdynamic DT1990 Pro

Beyerdynamic DT1990 Pro

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano to instrument, który od pierwszego video prezentacyjnego zaciekawił…
Korg Taktile - test muzykuj.com

Korg Taktile - test muzykuj.com

To najnowsza najnowsza linia klawiatur sterujących firmy Korg. Taktile występuje…
Korg MS-20 Mini - Test

Korg MS-20 Mini - Test

Dariusz Mazurowski (Estrada i Studio) Gdyby kilka lat temu ktoś…