Klawisze

Monofoniczny syntezator analogowy
Klasyczny MS-20 w mniejszym rozmiarze
Analogowy syntezator posiadający oryginalną konstrukcję z 1978 roku.

Lightbox ImageLightbox Image Lightbox Image


Stworzony w 1978 roku KORG MS-20 do dnia dzisiejszego jest pożądanym i poszukiwanym instrumentem. Zawdzięcza to niepowtarzalnemu brzmieniu, legendarnym analogowym filtrom, wszechstronnym funkcjom łączenia (patch), a także kultowemu wyglądowi. W dzisiejszych czasach ponad 300,000 osób cieszy się wyjątkowym brzmieniem MS-20, używając wtyczki MS-20, lub aplikacji iMS-20 na iPad-a.
Dziś oryginalne brzmienie MS-20 powraca w nowej, sprzętowej odsłonie – MS-20 Mini! Ci sami inżynierowie, którzy ponad 30 lat temu stworzyli MS-20, perfekcyjnie odtworzyli oryginalną konstrukcję MS-20 i umieścili ją w mniejszej obudowie (86% wielkości oryginalnej).
Komentarz od twórców MS-20:
„Minęło pięćdziesiąt lat od czasu powstania firmy KORG, a my ponownie mieliśmy włożyć nasze ręce w syntezator analogowy. Ze szczególną starannością dostosowaliśmy wszystkie parametry, które są charakterystyczną cechą syntezatorów analogowych. Szczególną uwagę zwróciliśmy na wierną reprodukcję oryginalnej specyfikacji MS-20. Analogowe układy zaprojektowane 35 lat temu wciąż dostarczają tego samego potężnego brzmienia od ultra niskich do ultra wysokich częstotliwości”.
Główne cechy:
• Produkcja nadzorowana przez inżynierów, którzy pracowali nad budową oryginalnego MS-20. Wierna replika oryginalnego, analogowego układu MS-20.
• 2VCO / 2VCA / 2VCF / 2EG / 1LFO
• samooscylujące wysoko i nisko przepustowe filtry z charakterystycznym przesterem.
• Procesor zewnętrznych sygnałów (ESP).
• Ekstremalnie elastyczny system patch.
• Zminiaturyzowana wielkość MS-20 (86% oryginalnej wielkości).
• Złącza MIDI IN i USB
• Odtworzenie wszelkich detali oryginału, łącznie z opakowaniem i instrukcją.


KORG MS-20 mini jest wierną repliką oryginalnego MS-20. Zespół inżynierów kierowany przez twórców MS-20 dokładnie odwzorował oryginalną, analogową konstrukcję instrumentu. Niektóre oryginalne elementy nie były dostępne i zespół wybierając ich współczesne zamienniki, starannie, kierując się słuchem dobierał je tak, aby MS-20 mini, brzmiał dokładnie tak jak nowy MS-20 sprzed lat.

2VCO / 2VCF / 2VCA / 2EG / 1LFO
MS-20 mini odtwarza charakterystyczną syntezę MS-20; dwa oscylatory z modulacją kołową i generatory obwiedni z hold i delay. VCA posiada konstrukcję oryginału, a mała modyfikacja pozwoliła na zmniejszenie szumów oryginalnego MS-20.

Samooscylujące wysoko i nisko przepustowe filtry z charakterystycznym przesterem.

Jedną z najważniejszych cech MS20 były filtry, które dawały możliwość wprowadzania w rezonans zarówno górnego jak i dolnego pasma. Wzmocnienie rezonansu powodowało, że filtr zaczynał sam oscylować niemal jak oscylator, dzięki czemu można było otrzymać charakterystyczne (dramatyczne) zmiany brzmienia. Tą unikalną cechę modelu MS20 w późniejszych latach wykorzystano projektując modele monotron oraz monotribe. Mniej więcej w połowie okresu, w którym produkowano MS20 zmieniono projekt filtru. W obwodzie MS20mini zastosowano filtr pierwszego projektu z uwagi na bardziej radykalne, przez co lepsze brzmienie.
ESP – procesor zewnętrznych sygnałów
ESP pozwala na wykorzystanie wysokości dźwięku, lub głośności zewnętrznego źródła dźwięku do kontroli syntezatora. Na przykład można podłączyć gitarę i używać MS-20 mini, jako syntezator gitarowy. Można także np. podłączyć mikrofon i sterować nim syntezatorem.

Elastyczny system połączeń
System połączeń zlokalizowany w prawej części instrumentu pozwala na tworzenie kompleksowych brzmień, łącząc kablami różne moduły instrumentu. Możliwości tworzenia brzmień ograniczone są tylko wyobraźnią. Przebieg sygnału rozrysowany jest na obudowie MS-20 mini, także nawet początkujący odnajdzie się w tym, skomplikowanym na pierwszy rzut oka instrumencie
Kształt MS-20 został zapożyczony z dużo większych i bardzo drogich syntezatorów modularnych, ale w odróżnieniu od nich MS-20 miał być bardziej przystępny cenowo, mobilny i przede wszystkim łatwiejszy w obsłudze.
Zmniejszenie MS-20 mini do 86% wielkości oryginału, czyni go jeszcze bardziej poręcznym. Proporcjonalnie zmniejszono wszystkie pokrętła i nadruki. Wtyczki kabli i gniazda zostały zamienione na mini jacki, a nowa klawiatura to także 86% wielkości oryginału.
Wierna replika oryginału
Wysiłki KORG-a, aby wiernie odtworzyć MS-20 nie dotyczyły jedynie instrumentu. Odtworzono także oryginalne opakowanie i instrukcję zawierającą przykładowe ustawienia i wyjaśniającą proces tworzenia brzmienia. Wszystko to pozwala poczuć tą samą radość, która towarzyszyła tym, którzy w 1978 roku odkrywali pierwszą generację MS-20!

Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson

Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson

Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson na targach Infocomm w Las…
Soundbox - Nowość VOXa

Soundbox - Nowość VOXa

Soundbox - Nowość zaprezentowana na targach MusikMESSE 2014 Jedną z…
KORG Pa-900 i TC HELICON

KORG Pa-900 i TC HELICON

KORG Pa-900 i TC HELICON Wieloletnia współpraca KORGA ze światowym…

Testy

Beyerdynamic DT1990 Pro

Beyerdynamic DT1990 Pro

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano to instrument, który od pierwszego video prezentacyjnego zaciekawił…
Korg Taktile - test muzykuj.com

Korg Taktile - test muzykuj.com

To najnowsza najnowsza linia klawiatur sterujących firmy Korg. Taktile występuje…
Korg MS-20 Mini - Test

Korg MS-20 Mini - Test

Dariusz Mazurowski (Estrada i Studio) Gdyby kilka lat temu ktoś…