Klawisze
Panująca moda na zgrabne ciała, odbija się również na instrumentach. Aktualny trend modelek to skóra i kości, odchudzenie wręcz nienaturalne. W podobny sposób można opisać najnowszy model, który wkracza właśnie na salony. Oto najnowsza kolekcja Korga: przed Państwem Korg Kross. Ubrany został w bardzo gustowny kolor czerwony a jego waga to.... 4.3 kg. To nie koniec jego zalet. Zapraszam do testu. "Budowa brzmień w Krome nie zmieniła się mocno w stosunku do np. Korga Tritona LE. Użytkownicy tego drugiego po przesiadce na bohatera testu będą się czuli jak u siebie. Korg wypracował sobie bardzo logiczny schemat edycji, przez co wszystko jest bardzo czytelne, a ogromny ekran ułatwia to jeszcze bardziej. Oczywiscie Korg wydał edytor na komputer, ale prywatnie nie widzę sensu korzystania z niego, lecz wiem, że są i tacy którzy nie wyobrażają sobie innego systemu pracy i bez edytora nie podchodzą do tematu edycji. Na początku po uaktywnieniu edycji widzimy 9 kategorii edycyjnych: Basic, OSC/Pitch, Filter, AMP/EQ, LFO, AMS/Common Key Track, Arpeggiator/Drum Track, Routing/IFX i MFX/TFX/LFO. Wiem, że to nie brzmi może przyjaźnie ale kiedy zerkniecie na zdjęcie poniżej wszystko stanie się jasne. Jedno kliknięcie i jesteśmy w potrzebnym nam miejscu. Zaczynamy od wybrania czy nasze brzmienie będzie składało się z jednego czy dwóch oscylatorów. Jeden oscylator może składać się aż z 8 warstw. Tam również ustalimy tryb mono/poly. Kolejne tryby pozwolą nam okreslić wysokość oscylatorów, pracę filtrów, obwiedni wzmacniacza, eq. Krome posiada również Arpeggiator, który znacznie podnosi walory brzmieniowe instrumentu. Edycja instrumentu jest naprawdę prosta i przejrzysta oraz bardzo, ale to bardzo komfortowa. Na ten stan rzeczy składa się wielki wyświetlacz, który aktywuje każdą funkcję jednym muśnięciem. W dodatku wszystko zostało mądrze ulokowane na podstronach menu, co znacznie ułatwia proces zrozumienia syntezy oraz możliwości instrumentu. Wiem, że ciągle wspominam o wyświetlaczu, ale nie sposób pominąć jego walorów, kiedy jest on integralną częścią procesu edycyjnego. To praktycznie na nim spadł cały ciężar obsługi instrumentu w każdym aspekcie."



autor: Paweł Lemański, cd. na www.muzykuj.com
Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson

Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson

Debiut Subwoofera E219 firmy Adamson na targach Infocomm w Las…
Soundbox - Nowość VOXa

Soundbox - Nowość VOXa

Soundbox - Nowość zaprezentowana na targach MusikMESSE 2014 Jedną z…
KORG Pa-900 i TC HELICON

KORG Pa-900 i TC HELICON

KORG Pa-900 i TC HELICON Wieloletnia współpraca KORGA ze światowym…

Testy

Beyerdynamic DT1990 Pro

Beyerdynamic DT1990 Pro

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano H1 - test muzykuj.com

Physis Piano to instrument, który od pierwszego video prezentacyjnego zaciekawił…
Korg Taktile - test muzykuj.com

Korg Taktile - test muzykuj.com

To najnowsza najnowsza linia klawiatur sterujących firmy Korg. Taktile występuje…
Korg MS-20 Mini - Test

Korg MS-20 Mini - Test

Dariusz Mazurowski (Estrada i Studio) Gdyby kilka lat temu ktoś…